Persoonlijk Categorieen

Nos Wielrennen

Froome: we werken aan een oplossing. Niemand wil dat liever dan ik

woensdag 14 februari 2018 - 13:59 uur

De Brit stapt woensdag in de Ronde van Andalusië voor het eerst sinds zijn positieve plas in de Vuelta weer op een wedstrijdfiets. Hij is niet gescho...


Van der Poel is zichzelf niet en grijpt naast wereldtitel

zondag 4 februari 2018 - 18:37 uur

De grote favoriet moet in Valkenburg zijn meerdere erkennen in de Belg Wout van Aert, die zijn titel prolongeert.


Van Aert: Mathieu zal de geschiedenis ingaan als de man van dit seizoen

zondag 4 februari 2018 - 17:31 uur

De reactie van Wout van Aert na de WK veldrijden in Valkenburg. De Belg werd voor de derde keer op rij wereldkampioen.


Van der Poel: weer een jaar op frustratie rijden

zondag 4 februari 2018 - 17:01 uur

De reactie van Mathieu van der Poel na de WK veldrijden. De Nederlander werd teleurstellend derde.


Van der Haar: trots op plek bij de eerste vijf

zondag 4 februari 2018 - 16:47 uur

De reactie van Lars van der Haar na de WK veldrijden in Valkenburg. De Nederlander werd vijfde.


Van Aert ziet kansen: wordt een legendarisch WK

zondag 4 februari 2018 - 13:49 uur

Veldrijder Wout van Aert gaat voor de hattrick: drie wereldtitels op rij. Maar hoe klopt hij Mathieu van der Poel? Voor de start blikt de Belg vooruit...


Van der Poel voor start WK: dit wordt spectaculair

zondag 4 februari 2018 - 13:46 uur

Veldrijder Mathieu van der Poel is dé favoriet bij het WK in Valkenburg. Maar op het glibberige parcours is niets zeker. Voor de start blikt hij voor...


Geweld bij huldiging WK Veldrijden

zondag 4 februari 2018 - 11:41 uur

De ploeg van de Belgische wereldkampioene veldrijden Sanne Cant is woedend over het optreden van de beveiliging van het WK. Na de wedstrijd kwam het b...


2016: Van Aert pakt wereldtitel in eigen land

zondag 4 februari 2018 - 08:28 uur

De Belg rijdt in de slotfase van het WK veldrijden in Zolder weg bij Lars van der Haar, die het zilver pakt.


Het seizoen van Van der Poel, tot aan het WK

zondag 4 februari 2018 - 08:23 uur

Waar hij dit seizoen ook startte, hij maakte indruk. Mathieu van der Poel won zeven van de negen wereldbekerwedstrijden, werd Europees kampioen én Ne...


Een dag in het spoor van de vader van Mathieu van der Poel

zaterdag 3 februari 2018 - 23:47 uur

Het wereld van het veldrijden is een kleine wereld, met de familie Van der Poel in de hoofdrol. Verslaggever Han Kock liep een dag mee in het spoor va...


Compton kwam dichtbij, maar kan leven met zilver

zaterdag 3 februari 2018 - 17:01 uur

De Amerikaanse kon leven met zilver op het WK veldrijden. "Ik kwam dichtbij. Maar ik had aan het einde van de wedstrijd geen kracht meer. Sanne was ge...


Cant: was blij dat ik die finish zag

zaterdag 3 februari 2018 - 16:56 uur

De Belgische troeft de Amerikaanse Katherine Compton af op een loodzwaar WK-parcours in Valkenburg. Ze is voor het tweede jaar op rij wereldkampioene.


Worst wordt tweede Nederlandse in Valkenburg

zaterdag 3 februari 2018 - 16:24 uur

Na Lucinda Brand (derde), finishte Annemarie Worst als tweede Nederlandse bij de WK veldrijden in Valkenburg. Verslaggever Steven Dalebout ving haar o...


Brand: laatste ronde kwam uit mijn tenen

zaterdag 3 februari 2018 - 16:21 uur

De Nederlandse pakte brons bij de WK veldrijden in Valkenburg. Na afloop praat ze met presentator Herman van der Zandt.


Vos kwam er niet aan te pas op WK

zaterdag 3 februari 2018 - 16:14 uur

De Nederlandse finishte als achttiende op het WK veldrijden. Na afloop sprak ze met verslaggever Han Kock.


UCI-voorzitter Lappartient: Froome schorsen was mogelijk

zaterdag 3 februari 2018 - 15:45 uur

De UCI heeft overwogen om Chris Froome voorlopig te schorsen in de slepende salbutamol-affaire. Dat stelt UCI-voorzitter David Lappartient. "Maar dat ...


'Van der Poel is heel snel verdwenen'

vrijdag 2 februari 2018 - 23:46 uur

Hij is een outsider voor de wereldtitel, Lars van der Haar. Zijn ploeggenoot Mathieu van der Poel is in Valkenburg topfavoriet.


Vos over WK-parcours: alleen de verkenning is al zwaar

donderdag 1 februari 2018 - 21:11 uur

Marianne Vos en Lucinda Brand blikken vooruit op het WK veldrijden voor de vrouwen van komende zaterdag in Valkenburg.


Van der Breggen: het WK houdt mij gemotiveerd

donderdag 1 februari 2018 - 09:29 uur

Anna van der Breggen, een van de toppers in wielerploeg Boels-Dolmans, over het komend seizoen, waarin de wereldtitelstrijd in Innsbruck tot haar grot...


Blaak: ik trek die trui elke dag met een lach aan

donderdag 1 februari 2018 - 09:29 uur

Wereldkampioene Chantal Blaak, die net haar contract bij wielerploeg Boels-Dolmans met twee jaar heeft verlengd, wil een waardig draagster van de rege...


Vd Breggen

donderdag 1 februari 2018 - 07:13 uur

Anna van der Breggen, een van de toppers in wielerploeg Boels-Dolmans, over het komend seizoen, waarin de wereldtitelstrijd in Innsbruck tot haar grot...


Blaak

donderdag 1 februari 2018 - 07:13 uur

Wereldkampioene Chantal Blaak, die net haar contract bij wielerploeg Boels-Dolmans met twee jaar heeft verlengd, wil een waardig draagster van de rege...


Blaak kijkt uit naar eerste koers in regenboogtrui

woensdag 31 januari 2018 - 19:16 uur

Wereldkampioene Chantal Blaak en Anna van der Breggen bij de presentatie van wielerploeg Boels-Dolmans.


Veldrijdster Ferrand-Prévot schreeuwt het uit na valpartij

maandag 29 januari 2018 - 11:12 uur

De Française schuift bij de wereldbekerrit in Hoogerheide van een helling af en neemt de Zwitserse Jolanda Neff mee in haar val.


Wereldkampioene Cant sterkste in WB-veldrit Hoogerheide

zondag 28 januari 2018 - 18:07 uur

De Belgische is klaar voor de WK in Valkenburg. Marianne Vos maakt haar rentree met de vierde plaats.


Wereldkampioen Van Aert: Mathieu heeft op WK streepje voor

zondag 28 januari 2018 - 18:04 uur

De Belgische titelverdediger heeft met een goed gevoel de aanloop naar de WK in Valkenburg afgesloten. "Het wordt zeker een strijd", kijkt hij vooruit...


Ook in Hoogerheide heerst veldrijder Van der Poel

zondag 28 januari 2018 - 17:58 uur

Hij wint zijn zevende wereldbekerwedstrijd van dit seizoen en is klaar voor de WK, volgende week in Valkenburg.


Wereldkampioen Van Aert: Mathieu heeft op WK een streepje voor

zondag 28 januari 2018 - 17:38 uur

De Belgische titelverdediger heeft met een goed gevoel de aanloop naar de WK in Valkenburg afgesloten. "Het wordt zeker een strijd", kijkt hij vooruit...


Van der Poel: Van Aert en ik aan elkaar gewaagd op WK

zondag 28 januari 2018 - 17:14 uur

De Nederlandse veldrijder verwacht dat de WK volgende week in Valkenburg op een duel met de Belgische titelverdediger uitdraait. "Dat wordt een duel t...


Brand niet lekker en stapt af in WB-veldrit Hoogerheide

zondag 28 januari 2018 - 16:50 uur

De nationaal kampioene veldrijden was ziek geworden, nadat ze vrijdag zelf had gekookt. "Ik heb iets verkeerds gegeten. Ik had zelf gekookt: kip, aard...


Vos is redelijk tevreden: dit geeft wel moed

zondag 28 januari 2018 - 16:31 uur

De zevenvoudig wereldkampioene keert na ziekte terug in het veldrijden. In Hoogerheide wordt ze, een week voor de WK, vierde. "Er zit nog iets rek in....


Vos zoekt in Hoogerheide bevestiging WK-vorm

zondag 28 januari 2018 - 11:06 uur

De Nederlandse wielrenster heeft in de aanloop naar de WK veldrijden in Valkenburg moeten afrekenen met ziekte. "Ik ben wel benieuwd hoe ik er vormtec...


Van Aert slaapt in huis aan 'Adrie van der Poel Allée'

zaterdag 27 januari 2018 - 19:27 uur

Ruim een week voor het WK veldrijden in Valkenburg hebben de Belgen het parcours al verkend. "Als Van der Poel verslagen kan worden, dan hier en door ...


Belgische veldrijders verkennen WK-parcours: 'Van Aert kan hier winnen'

vrijdag 26 januari 2018 - 16:40 uur

Ruim een week voor het WK veldrijden in Valkenburg hebben de Belgen het parcours al verkend. "Als Van der Poel verslagen kan worden kan, dan hier en d...


WK baanwielrennen ver weg voor Ligtlee

maandag 22 januari 2018 - 10:06 uur

Het lukt de Olympisch kampioene niet om het podium te bereiken op de sprint en keirin en zich zo te kwalificeren. Ze kan nog wel op de 500 meter worde...


Van der Poel grijpt wereldbeker met solozege in Nommay

zondag 21 januari 2018 - 17:28 uur

Zijn Belgische concurrent Wout van Aert moest halverwege de race passen voor de suprematie van de Nederlander, die over twee weken wereldkampioen wil ...


Compton superieur naar dagzege, Cant wint eindklassement

zondag 21 januari 2018 - 17:28 uur

De Amerikaanse Compton soleerde van start tot finish in het Franse Nommay. De Belgische Cant kan niet meer van de eindzege in de wereldbeker worden we...


Impey viert verrassende eindzege in Tour Down Under

zondag 21 januari 2018 - 11:08 uur

Dat Daryl Impey ooit de Tour Down Under zou winnen, had hij niet voor mogelijk gehouden. Na de door André Greipel gewonnen slotrit mocht hij de zege ...


Drie keer goud voor Nederlandse baanrenners in Minsk

zondag 21 januari 2018 - 00:04 uur

De Nederlandse baanrenners hebben drie keer goud gepakt bij WB-wedstrijden in Minsk. Roy van den Berg, Matthijs Büchli en Theo Bos wonnen de teamspri...


Prudhomme: ik zou ongelukkig zijn zonder deze start

dinsdag 16 januari 2018 - 20:32 uur

Een reactie van Tour de France-directeur Christian Prudhomme bij de presentatie van de Tour de France 2019.


Merckx: dit is een zeer grote eer

dinsdag 16 januari 2018 - 20:29 uur

Een reactie van oud-wielrenner Eddy Merckx bij de presentatie van de Tour de France 2019.


Van der Haar voelde 'eindelijk weer power in de benen'

zondag 14 januari 2018 - 17:32 uur

Een interview met de nummer twee van de NK veldrijden, een maand voor de WK in Valkenburg.


Van der Poel wint NK: was beetje tegen mezelf aan het crossen

zondag 14 januari 2018 - 17:30 uur

Een interview met de kersvers winnaar van de NK veldrijden, een maand voor de WK in Valkenburg.


Van der Poel voor vierde keer op rij Nederlands kampioen

zondag 14 januari 2018 - 16:22 uur

Bij de NK in Surhuisterveen is hij een klasse apart. De nummer twee, Lars van der Haar, komt ruim een minuut later binnen.


Van der Haar gaat op NK voor goed gevoel, maar winnen mag ook

zondag 14 januari 2018 - 08:52 uur

Lars van der Haar komt zondag in actie bij de NK veldrijden in Surhuisterveen. De tweevoudig nationaal kampioen blikt vooruit.


De Jong: gezicht op onweer na mentaal mindere dag

zaterdag 13 januari 2018 - 18:52 uur

De reactie van Thalita de Jong na de NK veldrijden in Surhuisterveen.


Brand: kampioenstrui was mijn doel

zaterdag 13 januari 2018 - 18:49 uur

De reactie van Lucinda Brand na het behalen van de titel bij de NK veldrijden in Surhuisterveen.


Vuelta-parcours in vogelvlucht

zaterdag 13 januari 2018 - 17:30 uur

De Ronde van Spanje van 2018.


Thalita de Jong is na rampjaar 2017 op de weg terug

vrijdag 12 januari 2018 - 20:40 uur

In 2016 was Thalita de Jong bijkans onklopbaar en reeg ze de grote titels aaneen. Maar toen volgde een rampjaar. Nu is ze terug en wil ze vlammen op h...


Talitha de Jong is na rampjaar 2017 op de weg terug

vrijdag 12 januari 2018 - 20:32 uur

In 2016 was Talitha de Jong bijkans onklopbaar en reeg ze de grote titels aaneen. Maar toen volgde een rampjaar. Nu is ze terug en wil ze vlammen op h...


Wat ging er mis bij Jelle van Gorkom?

donderdag 11 januari 2018 - 21:20 uur

Jelle van Gorkom is dinsdag zwaargewond geraakt bij een trainingsongeval op de BMX-baan van Papendal. Directeur Jochem Schellens van sportcentrum Pape...


Directeur Schellens over zwaar ongeval BMX'er Van Gorkom

donderdag 11 januari 2018 - 13:29 uur

De winnaar van olympisch zilver is ernstig gewond geraakt bij een ongeval tijdens de training op Sportcentrum Papendal. Schellens legt uit wat er prec...


Monumentale zeges Gilbert: Lombardije, Luik en Vlaanderen

woensdag 10 januari 2018 - 17:22 uur

Philippe Gilbert heeft met de Ronde van Lombardije, Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Vlaanderen al drie van de vijf wielermonumenten op zijn naam....


2012: Van Gorkom drie dagen in coma na ongeval

woensdag 10 januari 2018 - 17:14 uur

In 2012 raakte BMX'er Jelle van Gorkom bij wedstrijden in Chula Vista hard ten val en werd daarna drie dagen kunstmatig in slaap gehouden. Hij kon zic...


Grote plannen Gilbert: in Sanremo en Roubaix heb ik nog niet gewonnen

woensdag 10 januari 2018 - 13:57 uur

Philippe Gilbert zit in de herfst van zijn carrière, maar hij heeft nog grote plannen: alle monumenten in het wielrennen minimaal een keer winnen.


Monumentale zeges Gilbert: Lombardije, Luik en Lombardije

woensdag 10 januari 2018 - 13:57 uur

Philippe Gilbert heeft met de Ronde van Lombardije, Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Vlaanderen al drie van de vijf wielermonumenten op zijn naam....


Van Baarle: ik wil zeker naar de Olympische Spelen

maandag 8 januari 2018 - 21:38 uur

Dylan van Baarle is bij Team Sky op de weg doorgedrongen tot de Champions League. Maar zijn hart ligt ook bij het baanwielrennen. In die discipline wi...


Vos zwoegend achtste in Scheldecross

vrijdag 5 januari 2018 - 13:09 uur

Op 16 december reed Marianne Vos haar eerste veldrit van het seizoen, de Scheldecross. Het ging moeizamer dan ze gewend is, Vos werd achtste.


Vos tijdens Scheldecross

vrijdag 5 januari 2018 - 12:01 uur

Op 16 december reed Marianne Vos haar eerste veldrit van het seizoen, de Scheldecross. Het ging moeizamer dan ze gewend is, Vos werd achtste.


Kan Sunweb wel samenwerken met de Dopingautoriteit?

donderdag 4 januari 2018 - 22:43 uur

Een reportage over de samenwerking tussen wielerploeg Sunweb en de Nederlandse Dopingautoriteit.


'Blijkbaar wil Spekenbrink zijn renners beschermen'

donderdag 4 januari 2018 - 21:31 uur

NOS-wielercommentator Danny Nelissen over de constructie waarbij Sunweb investeert in een extra antidopingprogramma, dat wordt opgezet door de Nederla...


'De maffia gaat de politie toch ook niet betalen?'

donderdag 4 januari 2018 - 21:31 uur

NOS-wielercommentator Danny Nelissen over de constructie waarbij Sunweb investeert in een extra antidopingprogramma, dat wordt opgezet door de Nederla...


Iwan Spekenbrink over samenwerking met Dopingautoriteit

donderdag 4 januari 2018 - 14:15 uur

Team Sunweb gaat in samenwerking met de Dopingautoriteit een extra antidopingprogramma opzetten. Ploegleider Iwan Spekenbrink legt uit waarom.


Ploegleider Iwan Spekenbrink over de keuze van Tom Dumoulin

donderdag 4 januari 2018 - 13:49 uur

De Sunweb-ploegleider geeft tijdens de ploegenpresentatie tekst en uitleg over de keuze van zijn kopman voor de Giro.


Herman Ram is blij met antidopingprogramma Sunweb

donderdag 4 januari 2018 - 13:14 uur

Team Sunweb gaat een extra antidopingprogramma financieren. Directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit hoopt dat dit initiatief navolging krijgt.


Dumoulin gaat opnieuw voor de Giro

donderdag 4 januari 2018 - 13:05 uur

Tom Dumoulin heeft dit jaar opnieuw de Giro als hoofddoel. Maar een goed klassement in de Tour heeft hij nog niet uit zijn hoofd gezet.


Kelderman verlengt en kijkt uit naar Vuelta

donderdag 4 januari 2018 - 13:03 uur

De nummer vier van de afgelopen editie van de Ronde van Spanje gaat dit jaar weer voor een podiumplaats.


Olympisch kampioene Ligtlee onzeker voor WK

zondag 31 december 2017 - 10:06 uur

De baanwielrenster heeft met het oog op de WK in Apeldoorn flinke concurrentie. De winnares van olympisch goud op de keirin moet zich nog zien te plaa...


Dumoulin bij presentatie rittenschema Giro 2018

donderdag 28 december 2017 - 15:00 uur

De winnaar van de Giro laat in november zijn gedachten gaan over de route van de Italiaanse ronde in 2018.


Van der Poel heerst in WB Heusden-Zolder

dinsdag 26 december 2017 - 17:35 uur

De Nederlander is terug na een verkoudheid en verplettert de concurrentie bij de wereldbekerwedstrijd in België. Bekijk hier de samenvatting.


Wereldkampioene Cant beste in WB Heusden-Zolder, Vos vijfde

dinsdag 26 december 2017 - 15:04 uur

De Belgische wint voor eigen publiek haar vierde wereldbekerwedstrijd van het seizoen, Vos is de beste Nederlandse. Bekijk hier de samenvatting.


Sportmonologen: oud-wielrenner Karsten Kroon

zondag 24 december 2017 - 15:46 uur

Leerde zijn eigen pad kiezen en was naar eigen zeggen jarenlang wereldkampioen grenzen verleggen.


'Er wordt nog altijd gekloot, Froome doet daar aan mee'

zondag 24 december 2017 - 10:00 uur

Michael Boogerd is duidelijk in zijn mening over de Britse Tourwinnaar. "Er zijn regels en binnen die regels wordt de grens opgezocht. Froome doet daa...


Boogerd: het voelde niet als gevangenisstraf

zondag 24 december 2017 - 09:59 uur

Het hele interview met oud-wielrenner Michael Boogerd over het aflopen van zijn schorsing voor dopinggebruik.


Succes in Parijs smaakt naar meer voor Groenewegen

zaterdag 23 december 2017 - 00:20 uur

De 24-jarige sprinter van Lotto-Jumbo rijdt in 2018 andermaal de Tour. "Ik wil zoveel mogelijk winnen. Het liefste ook in de Tour." Verslaggever Han K...


Emoties Groenewegen na zege Champs-Élysées

zaterdag 23 december 2017 - 00:19 uur

De 24-jarige Nederlandse sprinter boekt in Parijs zijn eerste zege in een grote ronde.


Gesink rijdt Giro, Kruijswijk mikt op topvijf in Tour

vrijdag 22 december 2017 - 18:31 uur

Veel nieuws op de ploegpresentatie van Lotto-Jumbo. Niet in de laatste plaats vanwege een slaapmiddelen-incident, maar ook rondom de programma's van d...


Gesink: wij waren als groep best pissig

vrijdag 22 december 2017 - 13:32 uur

Robert Gesink is niet te spreken over het incident met de zware slaapmiddelen bij een drietal renners van Lotto-Jumbo.


Kruijswijk: een keertje wat anders

vrijdag 22 december 2017 - 13:01 uur

Jarenlang koos Steven Kruijswijk voor de Ronde van Italië, maar komend jaar komt daar verandering in.


Gesink: een Tour-rit winnen gaat een keer lukken

vrijdag 22 december 2017 - 13:01 uur

Na zijn zware val in de Tour de France is Robert Gesink klaar om weer voor een ritzege te gaan in een grote ronde.


Gesink: wij waren als groep best pittig

vrijdag 22 december 2017 - 13:01 uur

Robert Gesink is niet te spreken over het incident met de zware slaapmiddelen bij een drietal renners van Lotto-Jumbo.


Boom: ik train gewoon zoals het hoort

vrijdag 22 december 2017 - 11:58 uur

Een interview met wielrenner Lars Boom bij de ploegpresentatie van Lotto-Jumbo.


Vanuit het commentaarhokje: de zege van Mollema in de Tour

vrijdag 22 december 2017 - 07:56 uur

Wielercommentatoren Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot zien hoe Bauke Mollema juichend over de finish komt in de vijftiende etappe van de Tour de Fran...


Contador dankt 'knecht' Mollema tijdens Tour

vrijdag 22 december 2017 - 07:55 uur

De Nederlander reed voor het eerst sinds jaren de Tour niet met klassementsambities. Alberto Contador was de kopman van Trek.


16 juli 2017, de dag waarop Mollema een Touretappe won

vrijdag 22 december 2017 - 07:52 uur

De Nederlander reed de Tour de France voor het eerst niet als klassementsman. Hij won prompt een etappe - de vijftiende met aankomst in Le Puy en Vela...


Dumoulin: best wel geworsteld na Giro-zege

dinsdag 19 december 2017 - 22:38 uur

Wielrenner Tom Dumoulin reageert op zij uitverkiezing tot Sportman van het Jaar.


Dumoulin bekroont succesjaar met titel Sportman van het Jaar

dinsdag 19 december 2017 - 22:07 uur

De wielrenner kreeg bij de stemming in de RAI de voorkeur boven Formule 1-coureur Max Verstappen en schaatser Sven Kramer.


'Deze duistere dingen horen bij het wielrennen'

maandag 18 december 2017 - 23:39 uur

Gio Lippens en Evert ten Napel vertellen over de renners van Lotto-Jumbo die tegen de regels van de ploeg slaapmiddelen gebruikten.


Geschrokken Plugge: Lobato heeft een grotere rol gehad

maandag 18 december 2017 - 19:56 uur

Richard Plugge, de manager van Lotto-Lumbo, geeft tekst en uitleg over het ontslag van José Lobato en de schorsingen van Antwan Tolhoek en Pascal Een...


Richards verrast met veldritwinst in Namen

zondag 17 december 2017 - 15:02 uur

De zesde wereldbeker-veldrit van het seizoen is bij de vrouwen verrassend gewonnen door Evie Richards. De pas 20-jarige Britse troefde in de loodzware...


Vos: jammer dat nieuws Froome lang onder de pet blijft

zaterdag 16 december 2017 - 17:04 uur

De meervoudig olympisch- en wereldkampioene was toevallig bij de UCI toen het nieuws uitkwam over de positieve dopingtest van Chris Froome tijdens de ...


Mollema: hoofddoel is klassement Tour de France

donderdag 14 december 2017 - 19:49 uur

Bauke Mollema laat de Giro d'Italia dit keer links liggen en richt zich volledig op een goede eindklassering in de Tour de France.


Mollema: Froome heeft iets uit te leggen

donderdag 14 december 2017 - 18:19 uur

Bauke Mollema reageert op de positieve dopingtest van Chris Froome in de Ronde van Spanje dit jaar.


Froome: dit is geen positieve test

donderdag 14 december 2017 - 00:11 uur

De Britse viervoudig Tourwinnaar reageert tegenover de BBC aangeslagen op het nieuws rondom zijn positieve dopingtest in de Vuelta.


Positieve dopingtest Froome... en nu?

woensdag 13 december 2017 - 23:49 uur

In Nieuwsuur bespreekt wielercommentator Gio Lippens de dag waarop bekend werd dat Chris Froome een positieve dopingtest heeft ingeleverd tijdens de V...


Nieuwsuur: positieve dopingtest Froome... en nu?

woensdag 13 december 2017 - 23:49 uur

In Nieuwsuur bespreekt wielercommentator Gio Lippens de dag waarop bekend werd dat Chris Froome een positieve dopingtest heeft ingeleverd tijdens de V...


Froome: heb niet meer gebruikt dan is toegestaan

woensdag 13 december 2017 - 23:43 uur

De Britse viervoudig Tourwinnaar reageert aangeslagen op het nieuws rondom zijn positieve dopingtest in de Vuelta.


Hele interview Froome bij de BBC

woensdag 13 december 2017 - 23:43 uur

De Britse viervoudig Tourwinnaar reageert in een interview met de BBC aangeslagen op het nieuws rondom zijn positieve dopingtest in de Vuelta.


Tijdlijn: de verdachtmakingen rondom Team Sky

woensdag 13 december 2017 - 18:48 uur

De Britse wielerploeg Team Sky begon in 2010 met de missie om binnen vijf jaar de Tour de France te winnen met een schone Britse renner. Dat lukt meer...