Persoonlijk Categorieen

Nieuwsuur

De best beveiligde vrouw van Frankrijk blijft strijdbaar

zaterdag 26 mei 2018 - 14:15 uur

De best beveiligde vrouw van Frankrijk blijft strijdbaar


Harde migratiepolitiek in Denemarken

zaterdag 26 mei 2018 - 14:15 uur

Harde migratiepolitiek in Denemarken


Groeiend antisemitisme in Frankrijk

vrijdag 25 mei 2018 - 21:02 uur

Groeiend antisemitisme in Frankrijk


Trevor Noah, comedian in Trump-tijd

donderdag 24 mei 2018 - 15:14 uur

Trevor Noah, comedian in Trump-tijd


Voormalig FBI-directeur James Comey over Donald Trump

vrijdag 11 mei 2018 - 15:13 uur

Voormalig FBI-directeur James Comey over Donald Trump


Hoe gevaarlijk is de lekkage in de kerncentrale in het Belgische Doel?

dinsdag 8 mei 2018 - 13:02 uur

Hoe gevaarlijk is de lekkage in de kerncentrale in het Belgische Doel?


Herinneringen aan Renate Dorrestein

zondag 6 mei 2018 - 20:53 uur

Herinneringen aan Renate Dorrestein


Een nieuwe rechtse beweging in Duitsland

zondag 6 mei 2018 - 20:52 uur

Een nieuwe rechtse beweging in Duitsland


IJsland pakt de loonkloof tussen mannen en vrouwen aan

zondag 6 mei 2018 - 17:53 uur

IJsland pakt de loonkloof tussen mannen en vrouwen aan


Wat is er veranderd na #MeToo?

vrijdag 4 mei 2018 - 19:39 uur

Wat is er veranderd na #MeToo?


Wat heeft #MeToo India gebracht?

vrijdag 4 mei 2018 - 19:39 uur

Wat heeft #MeToo India gebracht?


Wat heeft #MeToo Frankrijk gebracht?

vrijdag 4 mei 2018 - 19:32 uur

Wat heeft #MeToo Frankrijk gebracht?


Het #MeToo-debat in Zweden

vrijdag 4 mei 2018 - 19:32 uur

Het #MeToo-debat in Zweden


IJsland wil verbod op jongensbesnijdenis

donderdag 3 mei 2018 - 12:55 uur

IJsland wil verbod op jongensbesnijdenis


'Situatie Sint-Eustatius lijkt op staatsgreep'

dinsdag 6 februari 2018 - 15:08 uur

'Situatie Sint-Eustatius lijkt op staatsgreep'


Zo gaven AIVD-hackers de FBI cruciale info over Russische inmenging verkiezingen

donderdag 25 januari 2018 - 20:17 uur

Zo gaven AIVD-hackers de FBI cruciale info over Russische inmenging verkiezingen


Kinderslavernij in Nederland: 'Honderden Roma-kinderen uitgebuit'

dinsdag 23 januari 2018 - 13:03 uur

Kinderslavernij in Nederland: 'Honderden Roma-kinderen uitgebuit'


'Bij mijn eerste inbraak was ik zeven'

dinsdag 23 januari 2018 - 13:00 uur

'Bij mijn eerste inbraak was ik zeven'


Duveke heeft dementie: 'Zolang ik alles kan, doe ik alles'

dinsdag 16 januari 2018 - 16:44 uur

Duveke heeft dementie: 'Zolang ik alles kan, doe ik alles'


Lance heeft dementie: 'Ik geeft mijn leven een dikke acht'

donderdag 11 januari 2018 - 09:38 uur

Lance heeft dementie: 'Ik geeft mijn leven een dikke acht'


7 Stellingen: klopt het beeld van dementie wel?

woensdag 10 januari 2018 - 11:21 uur

7 Stellingen: klopt het beeld van dementie wel?


Ria heeft dementie: 'Mensen zeggen: jij hoort niks meer te kunnen'

woensdag 10 januari 2018 - 11:21 uur

Ria heeft dementie: 'Mensen zeggen: jij hoort niks meer te kunnen'


'Ook met dementie kun je nieuwe dingen leren'

woensdag 10 januari 2018 - 11:21 uur

'Ook met dementie kun je nieuwe dingen leren'


"'Poetin werd radicaler door de NAVO"

maandag 8 januari 2018 - 12:57 uur

"'Poetin werd radicaler door de NAVO"


Betere kankerdiagnostiek met de computer

vrijdag 22 december 2017 - 15:47 uur

Betere kankerdiagnostiek met de computer


Arbeidsgehandicapten krijgen minder pensioenopbouw

woensdag 20 december 2017 - 11:40 uur

Arbeidsgehandicapten krijgen minder pensioenopbouw


Grote zorgen over hongerende kinderen in het Syrische Oost-Ghouta

woensdag 13 december 2017 - 11:13 uur

Grote zorgen over hongerende kinderen in het Syrische Oost-Ghouta


Freefighthooligans

dinsdag 5 december 2017 - 10:48 uur

Freefighthooligans


Ai Weiwei op het Amsterdam Light Festival

vrijdag 1 december 2017 - 16:38 uur

Ai Weiwei op het Amsterdam Light Festival


Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?

zondag 19 november 2017 - 21:55 uur

Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?


Wel of geen dividendbelasting, een debat

dinsdag 14 november 2017 - 22:06 uur

Wel of geen dividendbelasting, een debat


De Onderstroom: Drie nachten op, drie nachten af

donderdag 9 november 2017 - 16:57 uur

De Onderstroom: Drie nachten op, drie nachten af


De Onderstroom: Hoogstraat kampt met leegstand

dinsdag 31 oktober 2017 - 16:42 uur

De Onderstroom: Hoogstraat kampt met leegstand


De Onderstroom: Joost doet een experiment met zwerfafval

donderdag 26 oktober 2017 - 09:38 uur

De Onderstroom: Joost doet een experiment met zwerfafval


De Onderstroom: Bulgaren komen om te werken

donderdag 19 oktober 2017 - 16:27 uur

In Schiedam-Oost komen steeds meer Bulgaren en Polen wonen. Deze Bulgaarse jongen hoopt een bekende beatboxer te worden. Hij laat ons alvast wat horen...


De Onderstroom: Nel strijdt tegen de verpaupering

woensdag 18 oktober 2017 - 17:39 uur

Nel uit Schiedam-Oost ergert zich aan de verpaupering; afval, dichtgetimmerde ramen en fietswrakken. Maar tegelijk is ze trots op haar buurt, ook omda...


De Onderstroom: de Buurthap in Schiedam-Oost

woensdag 18 oktober 2017 - 11:29 uur

Het karakter van Schiedam-Oost is de laatste jaren veranderd. De bewoners missen het contact met elkaar. Jan Eikelboom at mee bij de 'Buurthap', een ...


Op zoek naar de onderstroom van het nieuws in De Onderstroom

woensdag 18 oktober 2017 - 11:28 uur

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 gaat Nieuwsuur-verslaggever Jan Eikelboom de komende maanden het land in, op zoek naar de 'onder...


'Incassobureaus stappen te snel naar de rechter'

dinsdag 17 oktober 2017 - 13:05 uur

Vorig jaar werden zo n 300.000 schuldprocedures bij de kantonrechter aangespannen. Bijna 14 procent daarvan door één bedrijf: Direct Pay. Dit klein...


Wie is Angela Merkel?

zaterdag 23 september 2017 - 14:23 uur

Angela Merkel, sinds 2005 bondskanselier van Duitsland, gaat voor een vierde termijn. Wie is de vrouw die Duitsland al bijna een generatie lang leidt?


Ouderenpsycholoog: zorg voor demente ouderen ernstig onder de maat

woensdag 19 juli 2017 - 15:08 uur

Het komt te vaak voor dat verpleeghuizen signalen van demente ouderen verkeerd opvatten. Miscommunicatie over kleine dingen ligt dagelijks op de loer....


Ondernemers en vakbond presenteren nieuw 'sociaal akkoord'

woensdag 19 juli 2017 - 15:03 uur

Het sociaal akkoord dat minister Lodewijk Asscher sloot in 2013 met vakbonden en werkgevers moet op de schop. Dat vinden Ondernemend Nederland (ONL) e...


Slepende rechtszaak over selfie door een aap

maandag 17 juli 2017 - 14:40 uur

www.nieuwsuur.nl


Gemeenten worstelen met groei geitenstallen

vrijdag 30 juni 2017 - 10:32 uur

"Niet vooruit met de geit, maar d'r uit met de geit!", luidt de slogan. Het Noord-Brabantse dorp Bavel protesteert massaal tegen een stal met geiten. ...


Omstreden film zet Winnie Mandela in een ander daglicht

vrijdag 23 juni 2017 - 13:36 uur

'Er bestaat een kloof tussen hoe Winnie Mandela in Zuid-Afrika werd geliefd en in de rest van de wereld is verguisd'


Stevige boetes moeten beugelende tandarts in het gareel krijgen

vrijdag 23 juni 2017 - 13:30 uur

De Inspectie voor de Gezondheidszorg gaat tandartsen die beugelen en zich voordoen als orthodontist vanaf volgende maand hard aanpakken.


Online strijden Saudische jongeren voor betere toekomst

donderdag 22 juni 2017 - 11:54 uur

Met gevaar voor eigen leven vechten voor meer vrijheden. De Saudische activisten Loujain al-Hathloul en Yahya Assiri zien het als hun plicht. "Iemand ...


'Het kan niet dat kinderen zelfmoord als oplossing zien'

donderdag 22 juni 2017 - 11:51 uur

Jeugdpsychiaters luiden de noodklok: kinderen met ernstige psychische problemen moeten zo lang wachten op een behandeling dat het voor hen levensbedre...


Israeli Amir and Palestinian Amjad: 'we are no enemies!'

dinsdag 20 juni 2017 - 12:30 uur

Often the conflict in the Middle-East seems so simple, black and white. Friends Amir (Israeli) and Amjad (Palestinian) show a surprising different rea...


Israeli Amir and Palestinian Amjad are best friends

maandag 19 juni 2017 - 20:40 uur

Often the conflict in the Middle-East seems so simple, black & white. Friends Amir (Israeli) and Amjad (Palestinian) show a surprising different reali...


De oudste foto's tentoongesteld in het Rijksmuseum

maandag 19 juni 2017 - 11:46 uur

In het Rijksmuseum laten 300 foto's zien hoe gevarieerd de fotografie was direct na haar uitvinding in 1839.


Woerden in verzet tegen gaswinning

maandag 19 juni 2017 - 11:43 uur

In Woerden is de bevolking in verzet gekomen tegen de mogelijke gaswinning in de gemeente. De minister van Economische Zaken moet beslissen of de eige...


Macron kiest bewust voor politiek onervaren kandidaten

zondag 18 juni 2017 - 14:41 uur

"Politiek kende ik van tv", zegt kandidaat Béatrice Piron. Zij wordt morgen waarschijnlijk gekozen tot parlementslid van Macrons partij.


Donoren en donorkinderen vaker op zoek naar elkaar

zondag 18 juni 2017 - 14:38 uur

Steeds meer kinderen van anonieme zaaddonoren gaan op zoek naar hun biologische vader. En ook mannen die in de jaren tachtig en negentig anoniem zaad ...


Run op 'verjongingsmiddel'

zaterdag 17 juni 2017 - 14:23 uur

Er is een run ontstaan op een 'verjongingsmiddel' dat door wetenschappers van het Erasmus MC is ontwikkeld.


Brand in Londense flat symbool voor kloof tussen arm en rijk

zaterdag 17 juni 2017 - 14:19 uur

Het uitgebrande geraamte van de Grenfell-flat in Londen is een wreed symbool voor de kloof tussen arm en rijk in de Britse hoofdstad. In de flat woond...


Moet de PvdA meeregeren?

zaterdag 17 juni 2017 - 13:58 uur

Moet Lodewijk Asscher wel of niet aan de formatietafel gaan zitten? Wat vinden de lokale afdelingen van de PvdA?


Helmut Kohl: de man van het volk

vrijdag 16 juni 2017 - 18:23 uur

Weinig mensen hadden bij het aantreden van Helmut Kohl als kanselier kunnen bedenken dat hij de geschiedenis zou ingaan als een van de grootste Europe...


'Maak verjagen en desnoods afschieten van dassen mogelijk'

vrijdag 16 juni 2017 - 14:23 uur

Boeren zijn de opmars van de das meer dan zat en pleiten voor mogelijkheden om het dier te bestrijden. Dassen knagen aan gewassen en tractors zakken w...


'Mijn slachtoffer heeft levenslang'

donderdag 15 juni 2017 - 12:06 uur

Misbruik in de sportwereld, er is afgelopen maanden veel over gezegd en geschreven in kranten, op radio en televisie. Overal bleef echter één crucia...


'Flatbrand Londen moet zich hebben verspreid via de gevel'

donderdag 15 juni 2017 - 12:02 uur

Experts vinden het opmerkelijk dat het vuur zich razendsnel uitbreidde.


Wonder Woman richt haar pijlen op Nederland

donderdag 15 juni 2017 - 12:01 uur

Bijzonder voor het door mannen gedomineerde #Hollywood: niet alleen de hoofdrol van Wonder Woman is voor een vrouw, maar ook de regie.


'Niet iedere gemeente kan een neanderthalerkamp betalen'

woensdag 14 juni 2017 - 11:57 uur

Gemeenten moeten hun eigen archeologisch onderzoek betalen. Voor een grote gemeente als Den Bosch is dat een stuk makkelijker dan voor een klein dorp.


De opmars van de cyborgs

woensdag 14 juni 2017 - 09:28 uur

Technologie onder de huid: het biedt voordelen. Maar zijn die voordelen die cyborgs genieten wel voor iedereen toegankelijk?


'Leg fietssnelwegen aan om op snelle e-bike naar werk te fietsen'

maandag 12 juni 2017 - 13:33 uur

E-bikes, pedelecs en elektrisch aangedreven bakfietsen. Het zijn niet alleen meer traditionele stadsfietsen die je tegenkomt op straat. In tegenstelli...


'Verhoor Comey is drama van de zuiverste soort'

vrijdag 9 juni 2017 - 12:24 uur

www.nieuwsuur.nl


Op zoek naar familie

donderdag 8 juni 2017 - 15:24 uur

Mujibor is op zoek naar zijn familie. Hij is als kind geadopteerd uit Bangladesh, maar zonder toestemming van zijn ouders.


Kinderpsychiatrie trekt aan de bel

donderdag 8 juni 2017 - 12:42 uur

Kinder- en jeugdpsychiaters trekken aan de bel. Ze willen dat de decentralisatie van de psychische zorg wordt teruggedraaid en dat er een landelijke o...


Achterban president Trump blijft trouw

donderdag 8 juni 2017 - 12:12 uur

Vandaag zal de ontslagen FBI-baas James Comey voor het eerst in het openbaar getuigen over zijn ontslag door president Donald Trump. Desalniettemin bl...


Verkiezingsstrijd tussen Theresa May & Jeremy Corbyn

donderdag 8 juni 2017 - 11:22 uur

Voor May waren de onderhandelingen over de brexit het belangrijkste verkiezingspunt. Maar voor veel Britten gaan de verkiezingen eerder over de vraag ...


Qatarese Al Jazeera is Arabische wereld doorn in het oog

woensdag 7 juni 2017 - 12:26 uur

Zes Arabische landen hebben alle banden verbroken met Qatar, dat het terrorisme zou steunen en te vriendelijk zou zijn voor Iran. Een van de stenen de...


Door lerarentekort meer onbevoegde pabo-studenten voor de klas

woensdag 7 juni 2017 - 09:54 uur

Het lerarentekort is vooral in de Randstad zo nijpend dat basisscholen pabo-studenten voor de klas zetten die hun studie nog niet hebben afgerond. Sch...


"Voor Noord-Ierland is de brexit een ramp"

woensdag 7 juni 2017 - 09:10 uur

Nergens anders heeft de brexit grotere gevolgen dan in Noord-Ierland. Door de nieuwe buitengrens van de Europese Unie wordt Noord-Ierland mogelijk ges...


Mondriaan, de natuur en zijn schilderijen

zaterdag 3 juni 2017 - 15:37 uur

www.nieuwsuur.nl


Mondriaan, de natuur en zijn schilderijen

zaterdag 3 juni 2017 - 15:36 uur

www.nieuwsuur.nl


Steden worden warmer en warmer

donderdag 1 juni 2017 - 14:44 uur

In de steden zullen meer mensen overlijden door hitte. Ook dreigt er economische schade door klimaatverandering.


"Schotland zal onafhankelijk worden"

donderdag 1 juni 2017 - 13:34 uur

Voor veel Schotten zijn de Britse parlementsverkiezingen een stem voor of tegen een onafhankelijk Schotland.


Komst omstreden geldschieter is splijtzwam voor Roda JC

donderdag 1 juni 2017 - 12:45 uur

Sinds de komst van investeerder Aleksei Korotaev eind januari is het onrustig bij de Limburgse voetbalclub Roda JC.


Wrok in Kamer over stukgelopen onderhandelingen

woensdag 31 mei 2017 - 09:55 uur

De Kamer stemde vanmiddag in met de benoeming van Tjeenk Willink tot informateur. In het debat waren toonden de partijen zich nog altijd wrokkig over ...


"Waar zijn de werklozen?"

woensdag 31 mei 2017 - 09:45 uur

Willy Swinkels komt handen tekort in zijn glaszettersbedrijf in Eindhoven. Dat komt omdat er te weinig leerlingen in het mbo kiezen voor een opleiding...


'250 onnodige hiv-infecties per jaar, Prep moet worden vergoed'

dinsdag 30 mei 2017 - 08:53 uur

Het Aidsfonds dringt er bij demissionair minister Edith Schippers van Volksgezondheid op aan om een pil, die hiv-besmetting kan voorkomen, op te nemen...


Wat merkt Southampton een jaar na de brexit?

dinsdag 30 mei 2017 - 08:38 uur

De onderhandelingen moeten nog beginnen, maar iedereen in het Engelse Southampton denkt na over de gevolgen van de brexit.


'Nog steeds veel Polen'

maandag 29 mei 2017 - 15:33 uur

Bijna een jaar geleden stemden de Britten voor een vertrek uit de EU. Wat merkt garagehouder David in Southampton nu al van de brexit?


"Moslimjongeren zijn gelovig én goed geïntegreerd"

maandag 29 mei 2017 - 11:38 uur

Dit weekend is de ramadan begonnen, voor moslimjongeren een van de hoogtepunten van het jaar. Uit jaarlijks onderzoek van de Universiteit Utrecht naar...


Jonge politici hopen op herkansing formatie, mét GroenLinks

maandag 29 mei 2017 - 11:34 uur

Een gemiste kans, zo typeren de jongerenafdelingen van de VVD, D66 en GroenLinks de mislukte formatieronde. Maar hoe is een herkansing te realiseren?


Expositie Scorsese toont een leven lang films

vrijdag 26 mei 2017 - 14:42 uur

axi Driver, Goodfellas en The Wolf of Wall Street. Iedereen kent wel een film van Martin Scorsese (74), een van de beroemdste regisseurs van deze tijd...


Manchester: we kunnen het gewoon niet accepteren

vrijdag 26 mei 2017 - 14:41 uur

Een straatje in een achterstandswijk in Zuid-Manchester. Van het ene op het andere moment is dat het centrum van het onderzoek naar een bomaanslag. Wa...


Philip Freriks neemt geheel in stijl afscheid van Groot Dictee der Nederlandse Taal.

woensdag 24 mei 2017 - 16:39 uur

Na 26 jaar komt er een einde aan Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Het televisieprogramma houdt er per direct mee op omdat de kijkcijfers te laag...


Nederland derde met riskant alcoholgebruik

woensdag 24 mei 2017 - 12:53 uur

Uit een groot internationaal onderzoek naar riskant alcoholgebruik blijkt dat de Nederlandse deelnemers in de Europese top drie staan.


Bureaucratie staat nieuwe banen arbeidsgehandicapten in de weg

maandag 22 mei 2017 - 12:06 uur

Werkgevers denken dat ze er de komende jaren niet in zullen slagen 100.000 extra banen te scheppen voor mensen met een arbeidsbeperking. Tot nu toe zi...


'Vooruitgang Iran is niet te stoppen, wie er ook wint'

vrijdag 19 mei 2017 - 16:32 uur

De Iraanse rockmuzikant Ali Azhari valt op als hij door zijn geboortestad Mashhad loopt. Met zijn lange haren, baardje en bandshirt lijkt Azhari een t...


Wie betaalt de tolk?

donderdag 18 mei 2017 - 10:32 uur

Mensen met een verblijfsvergunning, zoals bijvoorbeeld erkende vluchtelingen, spreken vaak nog geen Nederlands, maar moeten soms toch naar de dokter o...


Impeachment voor Trump?

donderdag 18 mei 2017 - 10:12 uur

Hoe waarschijnlijk is het dat na presidenten Nixon en Clinton ook Donald Trump te maken krijgt met een afzettingsprocedure?


'Kies nou eens voor techniekonderwijs'

dinsdag 16 mei 2017 - 14:23 uur

Technische universiteiten kunnen het aantal aanmeldingen niet aan zonder extra geld van de overheid en daarom voeren ze studentenstops in.


'Veel bedrijven hebben geen enkel plan bij cyberaanval'

dinsdag 16 mei 2017 - 12:31 uur

Nederlandse bedrijven worden op grote schaal getroffen door datalekken. Ruim vier op de tien ondernemingen had er de afgelopen twee jaar één of meer...


'Mijn 8-jarige zoon zong het volkslied en werd vermoord door IS'

dinsdag 16 mei 2017 - 10:56 uur

De zoon van Abdul al Sabawi werd in de Iraakse stad Mosul geëxecuteerd door IS. Het jongetje zong op straat het Iraakse volkslied. En dat was verbode...


Privacy steeds meer in gevaar

vrijdag 12 mei 2017 - 13:47 uur

Zo erg als in de film 'The Circle' is het nog niet, zeggen privacy-experts. Maar geleidelijk aan geven we toch steeds meer privacy prijs.


Explosieve groei wilde zwijnen op de Veluwe

vrijdag 12 mei 2017 - 13:27 uur

Er valt niet tegenop te schieten, de explosieve groei van het aantal wilde zwijnen op de Veluwe.


'Duitsers stemmen bij verkiezingen op het bekende'

donderdag 11 mei 2017 - 13:33 uur

www.nieuwsuur.nl


Meer meldingen van datalekken door gemeenten