Persoonlijk Categorieen

Nos Op 3

Wie is Ratko Mladic, de 'slager van Srebrenica'? | NOS op 3

woensdag 22 november 2017 - 11:41 uur

Wie is Ratko Mladic, de 'slager van Srebrenica'? | NOS op 3


Wat gebeurt als je onderzeeër zinkt? | NOS op 3

dinsdag 21 november 2017 - 18:21 uur

Wat gebeurt als je onderzeeër zinkt? | NOS op 3


Wat mag een politieagent eigenlijk dragen? | NOS op 3

maandag 20 november 2017 - 18:03 uur

Wat mag een politieagent eigenlijk dragen? | NOS op 3


Wie was Charles Manson? | NOS op 3

maandag 20 november 2017 - 16:23 uur

Wie was Charles Manson? | NOS op 3


Maaike heeft het altijd druk | NOS op 3

maandag 20 november 2017 - 07:00 uur

Maaike heeft het altijd druk | NOS op 3


Studenten TU Delft pakken afvaleiland Malediven aan | NOS op 3

zaterdag 18 november 2017 - 14:24 uur

Studenten TU Delft pakken afvaleiland Malediven aan | NOS op 3


Berry heeft darteritus (nee, dat is geen grap) | NOS op 3

zaterdag 18 november 2017 - 13:19 uur

Berry heeft darteritus (nee, dat is geen grap) | NOS op 3


Deliveroo bezorgt bezorgers kopzorgen | NOS op 3

zaterdag 18 november 2017 - 10:38 uur

Deliveroo bezorgt bezorgers kopzorgen | NOS op 3


Het recept tegen eenzaamheid en voedselverspilling | NOS op 3

zaterdag 18 november 2017 - 09:00 uur

Het recept tegen eenzaamheid en voedselverspilling | NOS op 3


DJ Youss-F verandert de clubscene | NOS op 3

vrijdag 17 november 2017 - 13:30 uur

DJ Youss-F verandert de clubscene | NOS op 3


De president versus het leger in Zimbabwe | NOS op 3

vrijdag 17 november 2017 - 13:00 uur

De president versus het leger in Zimbabwe | NOS op 3


Platformeconomie? Zo werken online bezorgdiensten | NOS op 3

vrijdag 17 november 2017 - 06:45 uur

Platformeconomie? Zo werken online bezorgdiensten | NOS op 3


Trage laptop? Die kan gehackt zijn | NOS op 3

woensdag 15 november 2017 - 13:11 uur

Trage laptop? Die kan gehackt zijn | NOS op 3


Hoera, een nieuwe cao voor de horeca | NOS op 3

dinsdag 14 november 2017 - 18:17 uur

Hoera, een nieuwe cao voor de horeca | NOS op 3


Waarom de aarde beeft in Irak en Iran | NOS op 3

maandag 13 november 2017 - 18:58 uur

Waarom de aarde beeft in Irak en Iran | NOS op 3


Als acteur kon je niet om Gosschalk heen | NOS op 3

zaterdag 11 november 2017 - 10:30 uur

Als acteur kon je niet om Gosschalk heen | NOS op 3


Bram Tankink fietst naar het dak van de wereld | NOS op 3

zaterdag 11 november 2017 - 09:00 uur

Bram Tankink fietst naar het dak van de wereld | NOS op 3


Waarom het in Den Haag over dividendbelasting gaat | NOS op 3

vrijdag 10 november 2017 - 18:51 uur

Waarom het in Den Haag over dividendbelasting gaat | NOS op 3


Viroen zorgt voor z'n moeder | NOS op 3

vrijdag 10 november 2017 - 14:48 uur

Viroen zorgt voor z'n moeder | NOS op 3


Snelle wifi op trage rollators | NOS op 3

vrijdag 10 november 2017 - 06:18 uur

Snelle wifi op trage rollators | NOS op 3


Mag 'allesdoder' glyfosaat nog na vandaag? | NOS op 3

donderdag 9 november 2017 - 06:33 uur

Mag 'allesdoder' glyfosaat nog na vandaag? | NOS op 3


Trek die stekker er toch eens uit | NOS op 3

dinsdag 7 november 2017 - 17:51 uur

Trek die stekker er toch eens uit | NOS op 3


Het paradijs zonder belasting | NOS op 3

maandag 6 november 2017 - 18:22 uur

Het paradijs zonder belasting | NOS op 3


Duet tussen rolstoeldanser en ballerina | NOS op 3

zaterdag 4 november 2017 - 16:57 uur

Duet tussen rolstoeldanser en ballerina | NOS op 3


Duet tussen rolstoeldanser en ballerina | NOS op 3

zaterdag 4 november 2017 - 16:38 uur

Duet tussen rolstoeldanser en ballerina | NOS op 3


Marathonman die alles kan | NOS op 3

zaterdag 4 november 2017 - 09:00 uur

Marathonman die alles kan | NOS op 3


Extra vakantie voor niet-rokers? | NOS op 3

donderdag 2 november 2017 - 17:49 uur

Extra vakantie voor niet-rokers? | NOS op 3


Zo werken referenda in Europa | NOS op 3

donderdag 2 november 2017 - 06:44 uur

Zo werken referenda in Europa | NOS op 3


Hoe haal je de trein als je blind bent?

woensdag 1 november 2017 - 16:59 uur

Hoe haal je de trein als je blind bent?


Hoe een Russische 'trollfarm' social media gebruikt | NOS op 3

woensdag 1 november 2017 - 13:13 uur

Hoe een Russische 'trollfarm' social media gebruikt | NOS op 3


Waar komt Halloween vandaan? | NOS op 3

dinsdag 31 oktober 2017 - 06:30 uur

Waar komt Halloween vandaan? | NOS op 3


Wat heb jij over voor een sixpack? | NOS op 3

maandag 30 oktober 2017 - 18:10 uur

Wat heb jij over voor een sixpack? | NOS op 3


Xellisia heeft een vondelingenkamer in haar achtertuin | NOS op 3

zondag 29 oktober 2017 - 09:00 uur

Xellisia heeft een vondelingenkamer in haar achtertuin | NOS op 3


Deze broer willen met hun drone de wereld landmijnvrij maken | NOS op 3

zaterdag 28 oktober 2017 - 08:00 uur

Deze broer willen met hun drone de wereld landmijnvrij maken | NOS op 3


Hoe werkt de blockchain? | NOS op 3

vrijdag 27 oktober 2017 - 18:30 uur

Hoe werkt de blockchain? | NOS op 3


Je verkeerd gestuurde appje weer intrekken... | NOS op 3

vrijdag 27 oktober 2017 - 17:17 uur

Je verkeerd gestuurde appje weer intrekken... | NOS op 3


De JFK-files: kloppen de complottheorieën? | NOS op 3

vrijdag 27 oktober 2017 - 11:38 uur

De JFK-files: kloppen de complottheorieën? | NOS op 3


Rutte III, wie is het? | NOS op 3

donderdag 26 oktober 2017 - 05:19 uur

Rutte III, wie is het? | NOS op 3


'Met een beperking ben je gemotiveerder dan anderen' | NOS op 3

woensdag 25 oktober 2017 - 05:06 uur

'Met een beperking ben je gemotiveerder dan anderen' | NOS op 3


Ticketmaffia kan blijven verkopen | NOS op 3

dinsdag 24 oktober 2017 - 15:57 uur

Ticketmaffia kan blijven verkopen | NOS op 3


Student Daan (20) is net uit zijn burn-out | NOS op 3

zondag 22 oktober 2017 - 09:00 uur

Daan (20) kon niet voldoen aan de hoge verwachtingen van zijn vader en kreeg een burn-out.


Student Jip (23) is al 2 jaar burn-out | NOS op 3

zaterdag 21 oktober 2017 - 09:00 uur

Veel studenten zijn emotioneel uitgeput, zoals Jip (23).


Student Peter (22): 'Veel sociale druk' | NOS op 3

zaterdag 21 oktober 2017 - 09:00 uur

Veel studenten vaak of heel vaak emotioneel uitgeput, zoals Peter (22) was.


Elisia (24): 'Alleen maar janken' | NOS op 3

zaterdag 21 oktober 2017 - 09:00 uur

Elisia (24): 'Alleen maar janken' | NOS op 3


Student Dinja (26): 'Voelt of ik faal' | NOS op 3

zaterdag 21 oktober 2017 - 09:00 uur

Veel studenten zijn emotioneel uitgeput, zoals Dinja (26).


Bij deze koffiebar bestel je je cappuccino in gebarentaal | NOS op 3

zaterdag 21 oktober 2017 - 08:00 uur

De werkloosheid onder dove jongeren is hoog. Maar vanaf deze week kan je in Amsterdam koffie halen bij de Sign Language Coffee Bar, waar alleen dove b...


Hoe je met Twitch duizenden euro's verdient én vrienden maakt | NOS op 3

vrijdag 20 oktober 2017 - 05:30 uur

Twintig uur per week voor een camera, duizenden euro's aan donaties en sponsordeals. Dat is het leven van Nederlandse streamer op Twitch Nysira en Mat...


Live Q&A: Waar ligt de grens van seksuele intimidatie? | NOS op 3

donderdag 19 oktober 2017 - 19:18 uur

We beantwoordden live jouw vragen op onze Facebookpagina. Want seksuele intimidatie is een breed begrip: waar ligt nou eigenlijk de grens?


Lang zal Jan (71) raven! | NOS op 3

donderdag 19 oktober 2017 - 10:49 uur

Jan is 71, maar gaat al vanaf de eerste editie naar ADE, Amsterdam Dance Event.


Waarom knielen American football-spelers? | NOS op 3

woensdag 18 oktober 2017 - 16:43 uur

Waarom knielen American football-spelers? | NOS op 3


Zo is goud ooit ontstaan | NOS op 3

dinsdag 17 oktober 2017 - 13:01 uur

Wetenschappers deden één van de grootste ontdekkingen ooit: hoe goud is ontstaan.


Zo werkt de SOS-functie op je telefoon | NOS op 3

maandag 16 oktober 2017 - 17:27 uur

Met een paar klikken op de aan-uitknop van je telefoon kun je in onveilige situaties alarm slaan. Zo stel je die functie in.


Lotte en Roos hebben het Ushersyndroom | NOS op 3

zondag 15 oktober 2017 - 08:00 uur

Lotte en Roos hebben het Ushersyndroom. Als ze ouder worden verliezen ze hun zicht en gehoor. Nu al zijn ze nachtblind en hebben ze allebei een gehoor...


Dave deelt zijn DIY-plasticfabriekjes met de wereld | NOS op 3

zaterdag 14 oktober 2017 - 12:04 uur

Vervelend en slecht voor het milieu, al dat plastic langs de weg. Maar je kan er ook mooie dingen mee doen.


Waarom heeft Europa geen orkanen? | NOS op 3

zaterdag 14 oktober 2017 - 08:29 uur

Orkaan Ophelia komt onze kant op! Maar geen paniek, zodra hij Ierland bereikt is 'ie waarschijnlijk nog maar een tropische storm. Peter Kuipers Munnek...


Vliegen we elektrisch naar de zon? | NOS op 3

vrijdag 13 oktober 2017 - 18:51 uur

Het eerste elektrische vliegtuig van Nederland steeg op in Hilversum. Dit vliegtuig wordt gebruikt om piloten mee te trainen. Maar wanneer vliegen we ...


Nederland gaat (letterlijk) lekker op zon | NOS op 3

vrijdag 13 oktober 2017 - 17:40 uur

Als je aan Nederland denkt, is zon waarschijnlijk niet het eerste wat door je hoofd gaat. Toch winnen Nederlandse teams bijna elk jaar de World Solar ...


Nederland gaat (letterlijk) lekker op zon | NOS op 3

vrijdag 13 oktober 2017 - 17:07 uur

Als je aan Nederland denkt, is zon waarschijnlijk niet het eerste wat door je hoofd gaat. Toch winnen Nederlandse teams bijna elk jaar de World Solar ...


Dit koppel trouwt maar liefst 24 keer | NOS op 3

donderdag 12 oktober 2017 - 20:39 uur

Dit lesbische stel is van plan om 24 keer 'ja' tegen elkaar te zeggen, in alle landen waar het homohuwelijk mogelijk is. Hier trouwen ze in Amsterdam....


Reconstructie: de vermissing van Anne Faber van dag tot dag | NOS op 3

donderdag 12 oktober 2017 - 17:43 uur

Na dertien dagen tussen hoop en vrees is het lichaam van Anne Faber eindelijk gevonden.


Rakelings langs de aarde | NOS op 3

donderdag 12 oktober 2017 - 05:41 uur

Jij wrijft misschien net de slaap uit je ogen, maar in de ruimte suist precies om 07.41 uur een ruimtesteen langs de aarde.


Leuk zo'n regeerakkoord, maar wat blijft er eigenlijk van over? | NOS op 3

woensdag 11 oktober 2017 - 17:21 uur

Wat komt er eigenlijk terecht van het regeerakkoord?


Hey gozer, ben jij ook feminist?

woensdag 11 oktober 2017 - 05:00 uur

Deze drie mannen noemen zichzelf feminist, jij ook?


Wat je echt moet weten over het regeerakkoord | NOS op 3

dinsdag 10 oktober 2017 - 17:46 uur

Ben je student of starter? Dit zijn de opmerkelijkste punten uit het regeerakkoord.


Waarom staat Che op de shirtjes? | NOS op 3

maandag 9 oktober 2017 - 17:25 uur

Che Guevara. Voor de een een held, voor de ander een terrorist. Maar iedereen weet wie hij is.


Hamza knokte zichzelf de goot uit | NOS op 3

zondag 8 oktober 2017 - 09:00 uur

Hamza is opgegroeid in de Zweedse probleemwijk Rinkeby. Als jongen van 12 handelde hij in drugs. Nu is hij wereldkampioen thaiboksen.


Kerncentrale-angst | NOS op 3

zaterdag 7 oktober 2017 - 16:24 uur

Josh zit binnen de range van 100 kilometer van de kerncentrale in Tihange. Maar omdat hij 19 is, komt hij niet in aanmerking voor jodiumtabletten. Hij...


Muhammed wordt transgenderchirurg| NOS op 3

zaterdag 7 oktober 2017 - 08:00 uur

Muhammed (26) vluchtte uit Irak en wordt nu transgenderchirurg.


Heb jij ook last van een herfstdip? | NOS op 3

zaterdag 7 oktober 2017 - 05:00 uur

Voel jij je ook gewoon een beetje... ugh? Weinig fut, niet vooruit te branden en even geen zin in contact? Je bent niet de enige met een herfstdip. Vo...


Dit huis kan je downloaden en zelf bouwen | NOS op 3

vrijdag 6 oktober 2017 - 17:10 uur

Als het aan wikihouse ligt, bouw je je huis straks met een download-knop. Je kiest een ontwerp uit de database, laat de onderdelen met behulp van een ...


Defensie door de jaren heen | NOS op 3

vrijdag 6 oktober 2017 - 06:13 uur

Het ging deze week veel over het budget van Defensie. Minister Hennis trad zelfs af, deels omdat er jarenlang veel te veel was bezuinigd. Waarom was h...


Maan, roos, BOOS: heeft staken zin? | NOS op 3

donderdag 5 oktober 2017 - 14:55 uur

Leraren staakten in den Haag voor meer geld, maar heeft staken zin?


Heeft die lerarenstaking zin? | NOS op 3

donderdag 5 oktober 2017 - 11:10 uur

Leraren staken voor meer geld op het Malieveld in den Haag, maar heeft dat zin?


Waarom mag een Amerikaan een wapen dragen? | NOS op 3

woensdag 4 oktober 2017 - 17:32 uur

Amerikanen en wapens: ze zijn een beetje als Nederlanders en kaas. In de VS zijn meer wapens dan waar dan ook, maar dus ook een boel schietincidenten....


Zo maakten moeders de Bijlmerramp mee | NOS op 3

woensdag 4 oktober 2017 - 14:03 uur

De moeders van Kimberly (29) en Surya (25) vertellen hun dochters hoe zij de Bijlmerramp beleefden.


Zo maakten moeders de Bijlmerramp van dichtbij mee | NOS op 3

woensdag 4 oktober 2017 - 13:43 uur

De moeders van Kimberly (29) en Surya (25) vertellen hun dochters hoe zij de Bijlmerramp beleefden.


Een reconstructie van de Bijlmerramp | NOS op 3

woensdag 4 oktober 2017 - 11:29 uur

4 oktober 1992: breaking nieuws in Nederland. Een vliegtuig stort neer op twee flats in de Bijlmer. Wat gebeurde er?


Hoe werkt een aanval met onhoorbaar geluid? | NOS op 3

dinsdag 3 oktober 2017 - 18:26 uur

Geluid dat je niet kan horen kan schadelijk zijn - en zelfs als wapen worden gebruikt. De VS denkt dat dat is gebeurd bij Amerikaanse diplomaten in Cu...


Plannen voor een nieuw belastingstelsel | NOS op 3

dinsdag 3 oktober 2017 - 05:57 uur

Het kabinet in wording heeft plannen voor een nieuw belastingstelsel. Het is allemaal nog lang niet zeker, maar het zou zomaar kunnen dat jij minder h...


Wat gebeurde er in Las Vegas? | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 16:50 uur

Vannacht opende een man vanaf de 32ste verdieping van een hotel het vuur op bezoekers van een countryfestival in het centrum van Las Vegas. Het dodent...


Zit je tegen een burn-out aan? Ga hardlopen | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 07:14 uur

Nydia zat in een burn-out, maar ze kwam er uit door te gaan hardlopen.


Hypotheekadviseur | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een hypotheekadviseur?


CNC-verspaner | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een CNC-verspaner?


Kok | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een kok?


Lasser | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een lasser?


Opticien | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een opticien?


Hovenier | NOS op 3

maandag 2 oktober 2017 - 02:00 uur

Wat doet een hovenier?


Hoe het imago van de roker is veranderd | NOS op 3

zondag 1 oktober 2017 - 07:00 uur

​Het is oktober en dat betekent campagne. Onder meer de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het ministerie van Volksgezondheid willen onder de n...


In deze groep checken vrouwen of hun vriend vreemdgaat | NOS op 3

zaterdag 30 september 2017 - 12:36 uur

In een geheime Facebook-groep plaatsen vrouwen foto's van mannen van wie ze denken dat ze vreemdgaan. Whose Boyfriend Is This is inmiddels een website...


Is je vriend een vreemdganger? | NOS op 3

zaterdag 30 september 2017 - 09:30 uur

Op de geheime Facebook-groep Whose Boyfriend Is This vragen vrouwen aan andere vrouwen of hun date vreemdgaat. De groep heeft inmiddels al 7000 leden....


Viola geeft nog meer kleur aan de donkere huid | NOS op 3

zaterdag 30 september 2017 - 08:00 uur

Viola Sarkodee opent haar eigen school om kennis over make-up voor alle huidskleuren te delen.


Vluchtelingendeal is half mislukt, nu is er weer een nieuwe | NOS op 3

vrijdag 29 september 2017 - 18:14 uur

Europese landen beloofden dat ze honderdduizend vluchtelingen zouden verdelen. Die deal is nu afgelopen….maar er is weinig van terecht gekomen. Nu i...


Parijs is beste stad om te plassen | NOS op 3

vrijdag 29 september 2017 - 12:09 uur

In Parijs ben je het beste af als je nodig moet plassen. Maar hoe zit dat in Amsterdam, of Berlijn?


Koelinstallatiemonteur | NOS op 3

vrijdag 29 september 2017 - 10:18 uur

Wat doet een koelinstallatiemonteur? Check het verhaal van Wiliam (24).


Zo gaat inchecken bij NS sneller | NOS op 3

donderdag 28 september 2017 - 08:48 uur

De TU heeft manieren bedacht zodat inchecken bij de NS sneller gaat. nos.nl/l/2195153


G-Dragon is de koning van de k-pop | NOS op 3

dinsdag 26 september 2017 - 18:24 uur

K-pop is popmuziek uit Korea. Een van de grootste artiesten is G-Dragon en laat hij nou net in Nederland zijn. Fans komen van ver om een beetje in zij...


Wat gebeurde er tijdens de treinkaping bij De Punt? | NOS op 3

maandag 25 september 2017 - 17:46 uur

De rechtbank in Den Haag heeft vandaag de eerste twee mariniers gehoord die in 1977 in De Punt betrokken waren bij de bestorming van de trein die was ...


Wat willen de Koerden nu eigenlijk? | NOS op 3

maandag 25 september 2017 - 17:03 uur

Vandaag gingen de Koerden in Irak naar de stembus voor een referendum. Maar wat willen ze precies? In twee minuten weet je hoe het zit.


Stephan en Bo probeerden met flyboards het Kanaal over te steken | NOS op 3

zondag 24 september 2017 - 15:30 uur

Het Kanaal tussen Frankrijk en Engeland kun je met de trein of de boot oversteken, of je pakt het net even wat anders aan zoals Stephan (50) en Bo (23...


Dealen met je dialect - Trots op je taal | NOS op 3